Khamis, 21 Mei 2009

Google Doodle: Pemenang 2009

Pertandingan Doodle 4 Google 2009
Setelah dibuka tempoh pengundian selama seminggu kepada umum untuk menentukan siapkah pemenang untuk Doodle 4 Google 2009, pemenangnya kini telah pun diumumkan. K mahu memberitahu anda tentang perkara ini, tetapi terlalu sibuk dengan kerja.

Pemenang Doodle 4 Google 2009


Dipilih daripada empat lukisan yang mewakili setiap grade dan dibantu oleh undian secara atas talian oleh 6 juta pengundi (K adalah salah seorang) seluruh dunia, pemenang Doodle 4 Google 2009 dimenangi oleh Christin Engelberth yang mewakili kategori Grades 4-6. Dengan tema A New Beginning, hajatnya adalah untuk melihat segala permasalahan di dunia kini dapat diselesaikan dan dengan itu bumi akan kembali kepada keadaan sebelum ini, dunia yang lebih baik untuk semua benda.

Grades K-3: Friendship Around the World
Di lukis oleh seorang kanak-kanak Covington, TN, berumum 5 tahun yang bernama Miriam Elizabeth Lowery. Harapannya adalah untuk melihat semua orang didunia dapat bersatu dan hidup dengan harmoni. "Kita semua boleh menjadi kawan".




Grades 7-9: Stop to Smell the Flowers
Hasil daripada Blakely Linz yang berumur 13 tahun daripada Ohio. Harapannya daripada lukisan ini adalah untuk mengajak manusia berhenti sebentar melihat kecantikkan dunia yang mereka tidak perasan kerana terlalu mengejar kemajuan dunia.




Grades 10-12: From the Ashes
Berasaskan burung pheonix yang lahir semula daripada abunya, harapannya adalah untuk melihat bumi ini "lahir" kembali kepada dunia yang aman, harmoni dan bahagia. Setiap simbol yang dikeluarkan didalam doodlenya adalah mempunyai maksud yang menjurus kepada temanya. Doodle ini direka oleh Emerald Lu, 13 tahun daripada Covington, KY.




Rujukan
Marissa, M. & Dennis, H. (2009) 20 April 2009. Announcing the 2009 Doodle 4 Google Winner. Hiper-rangkai: googleblog.blogspot.com

2 ulasan:

kisahsensasi berkata...

Memang kreatif design yang diorang buat....

TMUkmkd berkata...

tapi sayang.. hanya dekat US je pertandingan ni, malaysia tak mahu lak google tu buat :D