Khamis, 7 Mei 2009

Influenza & Doa

Kemaskini_1: 14 Mei 2009

Perutusan Khas
Penulisan kali ini adalah utusan khas yang K tujukan kepada semua pembaca, semoga kita terhindar daripada bala yang menimpa dunia sekarang ini.

Doa
Penulisan kali ini tidak memaparkan kaitan Influenza A dan teknologi sebaliknya K memasukkan nilai Islamik kedalam teknologi berdasarkan masalah Influenza A. Doa yang K masukkan ini tidak sukar untuk di amalkan kerana doa tersebut adalah lazim kepada sebahagian besar umat Islam di Malaysia. Iaitu Doa Qunut. Pada penulisan ini, K hanya menuliskan maksudnya sahaja kerana K menganggapkan kebanyakkan orang tahu tentang doa qunut ini didalam bahasa arab:

"Ya Allah! Tunjukilah aku bersama orang-orang yang Engkau tunjuki, sihatkan aku bersama orang-orang yang Engkau sihatkan dan pimpinlah aku bersama orang-orang yang Engkau pimpin. Berkatilah aku pada setiap nikmat yang Engkau kurniakan dan lindungilah aku dari bencana yang Engkau taqdirkan, sesungguhnya Engkaulah yang mentaqdirkan dan tiadalah Engkau yang ditaqdirkan, dan bahawasanya tiadalah akan terhina orang yang Engkau pimpin, dan tiadalah mulai orang yang Engkau musuhi. Maha Mulia Engkau, wahai Tuhan kami! Dan Maha Tinggi Engkau. Semoga Allah mencucuri rahmat dan kesejahteraan ke atas Junjungan kami Muhammad, keluarga dan sahabat-sahabatnya."

Hanya Cebisan
Doa ini adalah salah satu daripada doa dan amalan yang tertulis di dalam kitab Amalan Menolak Wabak & Bala yang dikeluarkan oleh Sofa Production. Kitab ini diterjemahkan oleh Syeikh Muhammad Fuad bin Kamaluddin al Maliki daripada kitab asal yang ditulis oleh Al 'Allamah Syeikh Yusuf Ibn Ismail al Nabhani. Semoga penulisan kali ini dapat membantu anda didalam menghadapi bencana yang menimpa dunia sekarang dan bersama kita bermohon agar dijauhkan daripada wabak ini.

Doa Mantan Mufti Negeri Sembilan
Mantan Tuan SS Mufti Negeri Sembilan, Dato` Sheikh Haji Mohd Murtadza bin Sheikh Ahmad telah memanjangkan satu doa yang lain. Anda boleh membacanya disini.

Rujukan
Muhammad Fuad bin Kamaluddin al Maliki. Amalan Menolak Wabak & Bala. Terjemahan daripada: Al 'Allamah Syeikh Yusuf Ibn Ismail al Nabhani. Sa'adah al Darain fi al Solah 'ala Sayyid al Kaunain. (2009) Sofa Production. Cetakkan Kedua Mei 2009. Muka 8-9.
Yayasan Sofa. (2009) Dikeluarkan pada 13 Mei 2009. Ancaman Wabak. Hiper-rangkai: yayasansofa.blogsome.com

2 ulasan:

BlackRose berkata...

thanks for the doa K,
mudah²an terhindar dari segala wabak..
aminnn... :D

TMUkmkd berkata...

black - welcome..