Ahad, 7 September 2008

Main Game Windows Di Linux

TMUkmkd: kenapa tak mahu tukar ke Linux ()?
Mono (bukan nama sebenar): sebab tak boleh main DOTA macam kat Windows ()

perkara ini telah diulang beberapa siri dan itulah tetap juga jawapan mereka tentang mengapa tidak menukar kepada . dan itulah juga jawapannya. tetapi semasa rakan K, megat (Megahackers) memberitahu bahawa sudah berkebolehan mengambil game , wow.. itu satu kejayaan.. setahu K, K pernah juga mengetahui bahawa (baca sebagai Wine) memang boleh digunakan untuk memainkan program . tapi tidak sampai untuk memainkan game didalam .

so, ini yang K dapat.

wine
ni dah lama K tahu boleh jalankan program windows, tetapi macam kata K di atas, tak sampai main game ke . ramai yang mengatakan perisian ini amat bagus untuk pengguna apps. seperti itunes (walaupun ada version mereka sendiri yang boleh menyanyingi itunes). hasilnya? seperti dibawah
dia free dan bagus. itu yang dapat dikatakan ramai pengguna , dan dahulu, memang sukar nak digunakan kerana tidak ramai yang tahu cara menggunakannya. kerana ia . "do it yourself"



cedega
K tak pernah guna benda ni. dan apa yang K search, kata pengguna ialah; ia berbayar dan dapat menggerakkan game terkini seperti NFMW, CS & WOW. tetapi berbayar. dan bukannya open source.



crossover
kelebihan crossover adalah office sollution untuk install microsoft word program. dan kelemahan, tidak banyak game yang boleh dimainkan didalam software ini.
maybe diorang lebih kepada office solution dan bukannya game. sorry for gamers

so, nak tukar ke
atau tidak dari menggunakan , terpulang kepada pengguna itu sendiri. kuasa ditangan anda

source
TheHowToGeek : Playing Windows Games On Linux

Tiada ulasan: