Rabu, 31 Disember 2008

(Mungkin) tak ada lagi SpongeBob - Time Warner Cable

pendahuluan
disaat kebanyakkan orang gembira dengan kedatangan tahun baru masihi dan tahun baru hijrah baru-baru ini, tiba-tiba masalah ini melanda kepada pengguna Time Warner Cable. mereka mungkin kehilangan rancangan mereka mulai 01-01-2009 tepat pada H0000 kerana rundingan tentang kenaikkan harga setiap rancangan tidak mendapat sokongan.



25 sen tambahan
mereka mahukan penambahan 25 sen setiap rancangan yang dilanggan oleh pengguna Time Warner Cable. Time Warner mempunyai 19 channel secara keseluruhan yang dibawah Viacom dan kenaikkan ini sebenarnya bukanlah terlalu tinggi tetapi dalam masa dan saat yang salah kerana Amerika dan seluruh dunia sedang menghadapi kemurungan ekonomi. tetapi ini juga perlu dilakukan untuk memastikan rancangan ini berjalan seperti biasa kerana penduduk Amerika menghabiskan 20% daripada masa mereka dengan menonton televisyen. dan jika rundingan ini tidak berjaya, maka Viacom akan menarik semua rancangan yang dibawah mereka dan meninggalkan Time Warner dengan kegelapan. dan antara rancangan itu adalah, Nikcelodeon dan MTV

kesimpulan
walaupun perkara ini bukan dalam lingkungan Malaysia, tapi. ini isu yang paling awal dikeluarkan.. sebenarnya sebelum tahun baru menjelang lagi :)

sumber 2008 terakhir
ArsTechnica - Time Warner Cable could lost all Viacom channels tonight
PCMag - Tome Warner could lose MTV, Nikelodeon
Gizmodo - Viacom might pull all channel (Comedy Central, MTV) off Time Warner Cable tomorrow
Gizmodo - Would you leave Time Warner Cable if they lost Viacom channels?
TheComsumerist - New Year's suprise for TVC customers: no more Comedy Central, MTV, Nickelodeon...

Tiada ulasan: