Selasa, 27 Januari 2009

[Khas] Tribute: sekolah ku

Ya Allah, berkatilah Palestin kami
Tarikh Keluaran Artikel: 28012009

Sekolah 1: Sekolah Rendah Kebangsaan Jalan Gurney 1

Walaupun K dah tak ingat siapa guru K masa tu, terima kasih untuk anda semua. K sekolah situ daripada darjah 1 hingga darjah 3 semester pertama. Bila masuk website sekolah, boleh teringat balik perkara lama. Tiap-tiap pagi ada perhimpunan, tiap-tiap lepas rehat ada perhimpunan. Banyak perkara yang dikenang disana. Oh lupa, K dulu 1,2 dan 3 Kuning (go kuning go). rupanya dah lebih sepuluh tahun K tinggalkan sekolah tu.. Masuk sana darjah 1 (7 tahun) keluar area umur 9 tahun. Sekarang dah 21. Orang yang nak K jumpa daripada sekolah ni, Zaid dan Asmawi.

Sekolah 2: Sekolah Rendah Agama Dato' Keramat

Emm paling ingat dengan sekolah ni adalah jam flik flak K berwarna merah pekat hilang. Kerana tertinggal ditiang bendera ketika waktu rehat. Perkara kedua paling ingat, muka ustazah tu macam kuih kacang.K tulis ni pun nak tergelak, bukan K yang kata tetapi kawan K, Hafiz tak silap namanya. Mengamuk ustazah tu.

Sekolah 3: Sekolah Rendah Kebangsaan Taman Cuepacs
Sekolah masa K pindah daripada sentul ke cheras-batu 9-hulu langat. K tak suka sekolah ni sebenarnya, sebab ni kali pertama K dibuli. dalam sekolah ini, tapi tu la ada je orang yang akan bantu dalam sekolah ni tiba-tiba budak yang buli K tu dah mintak maaf. Tak tahu la kenapa. Benda paling best K rasa dalam sekolah ni, Pertandingan Kuiz Sains. Memang best sebab benda tu adalah titik tolak K minat sains dan ilmu falak. sampai sekarang. tapi kurang sikit dah la sebab dah masuk bidang komputer ni. tapi ilmu tidak akan hilang. ada tersemat didalam kepala. cuma tidak dikeluarkan kembali lalu lupa.

Sekolah 4: Sekolah Rendah Agama Batu 9
K sekolah sini sekejap je. setahun. lepas tu berhenti. kenapa berhenti? malas kot.

Sekolah 5: Sekolah Perimbun Cheras

Wow. K sebenarnya kalau boleh tak mahu masuk sekolah ini. imej yang buruk diberikan kepada 'sekolah paling jahat' didalam daerah Hulu Langat. tapi dah nak kemana. tetapi selepas masuk, tak la jahat mana pun sekolah ni, ada juga yang baik, K selamat sebab masuk kelas yang depan. pengaruh begitu tak de la. even ketua kumpulan cina dalam kelas K leh gurau-gurau dengan dia. dia kata dalam kelas kita gurau luar cerita lain. hebat. perkara paling seronok didalam sekolah ni. Pertandingan Keselamatan Lalu Lintas Peringkat Negeri Selangor.. dapat johan pulak tu. 3 tahun K disini.

Sekolah 6: Sekolah Teknik Gombak
2 tahun disini mengajar seribu perkara. merupakan satu sekolah yang membuatkan K rapat dengan teknologi dan komputer. walaupun langkah itu telah dimulakan sejak di Perimbun tetapi memegang makmal komputer adalah satu perkara lain. duduk dikelas 4E1 dan 5E1 bukan perkara mudah untuk mengekalkan kedudukan kelas 1 itu. siapa K nak jumpa? Ma'az, rakan membuat laman web bersama, masa tu guna html je. Dan kepada rakan di-friendster yang K tak kenal tapi diorang kenal K tu, maaf la. yang K belajar dalam ni, 'don't trust anybody'.

setelah itu keluar daripada nama 'sekolah' kini masih menuntut di universiti malaysia terengganu dalam bidang sains komputer (kejuruteraan perisian).

Tiada ulasan: