Jumaat, 23 Januari 2009

[Aplikasi] RegTweaker MiKiCuN

Ya Allah, berkatilah Palestin kami
Tarikh Keluaran Artikel: 23012009

Mikicun: pakar bidang portable Malaysia
Mungkin namanya tidak segah Dato' Siti Nurhaliza, mahupun Meet Uncle Hussian. tetapi jika siapa yang mengenalnya pasti akan teruja dengan setiap aplikasi yang dikeluarkannya, pelbagai aplikasi terutamanya aplikasi yang portable iaitu aplikasi "pasang-dan-guna" (Plug'n'Play) yang tidak memerlukan pengguna untuk memasang aplikasi tersebut di dalam ruang storan pengguna. terus boleh digunakan selepas dijalankan. mudah dan pantas. itu yang menjadi identiti sebagai sebuah aplikasi portable. tidak ramai dikalangan rakyat malaysia yang tahu untuk membuat aplikasi portable termasuk K sendiri, tetapi disebalik itu Mikicun semakin menempah nama sebagai pakar dalam bidang aplikasi portable Malaysia. seumpama permata dicelahan kaca yang suram.

Pengenalan pertama: Putera
K mengenali Mikicun daripada Putera sebagai seorang forumer biasa disana, dan aplikasi daripada Mikicun yang K gunakan hingga sekarang untuk menyenangkan kerja K adalah RegTweaker. versi terkini yang berada didalam tangan K adalah 1.7.4, tetapi K tidak dapat menunjukkan secara terperinci tentang perkara ini kerana K tidak menggunakan Windows. tetapi K masih boleh menjalankannya, terima kasih kepada WINE.

RegTweaker: Aplikasi berguna dalam satu
Acap kali K menjumpai masalah ini dimana-mana forum, folder option hilang, regedit tidak boleh masuk, task manager telah di-'disable'-kan dan pelbagai lagi masalah yang sebenarnya tidaklah terlalu serius hingga perlu ke kedai dan format untuk mengatasi masalah ini. hanya perlukan satu perkara, usaha. dan selepas itu hidup anda akan bertemankan aplikasi ini dalam membantu anda mematikan perkara remeh tersebut tidak menggaggu hidup anda.

Masalah berlanjutan: ESET NOD32
Walaupun diakui aplikasi ini bagus dari segi mobiliti dan kemampuan yang diberikan, tetapi hanya satu masalah yang masih timbul hingga kini, sistem antivirus ESET NOD32 masih sehingga kini mengatakan aplikasi ini sebagai virus. walaupun telah menghantar email kepada pihak ESET, tetapi perkara ini masih juga timbul. ESET dengan mudah mengatakan bahawa setiap aplikasi yang dibina menggunakan AutoIT adalah virus. mandatori. oleh itu jika anda mendapati aplikasi ini adalah virus dengan menggunakan antivitus ESET, abaikan. kerana antivirus lain ketika dihantar ke virustotal tidak mengatakan begitu setelah dihantar email mengenai aplikasi ini.

Derma: Membantu pembanggunan
Jika anda merasakan aplikasi ini membantu anda dalam menjalankan kehidupan seharian anda, apalah kiranya membantu sedikit dengan menderma kepada MiKiCuN kerana ini membantu dia dalam membuat aplikasi yang lebih baik pada masa akan datang.

Muat Turun RegTweaker

MediaFire V1.7.4, 4shared V1.7.4, 4shared V1.6.1

Sumber

PuteraTanya - RegTweaker V1.7.4.exe

2 ulasan:

m.q berkata...

a respond to: “Ya Allah, berkatilah Palestin kami” Tarikh Keluaran Artikel: 23012009

do visit my other blog and share thoughts. tq
http://atreyu05.blogspot.com

Syalily berkata...

thanks atreyu :)