Selasa, 6 Januari 2009

Torrent & Trojan

Keluaran Rasmi - 06012009

pengenalan

siapa yang tidak kenal dengan trojan horse? ramai yang takut dengan mereka kerana mampu mengoyahkan sistem anda. tetapi trojan yang terbaru ini amat-amat pelik serta melawan arus perdana, luar tabiee jika hendak dikatakan dalam bahasa yang mudah. kerana dia bukan merosakkan sistem anda tetapi hanya menghalang anda daripada terus men-torrent.

trojan yang baik
menyamar sebagai keygen, Troj/Qhost-AC digelar sebagai trojan yang paling pelik dalam sejarah dan mungkin juga trojan terbaik diawal tahun. dengan menghalang anda daripada terus memuat turun daripada laman torrent terbesar iaitu PirateBay dan juga Mininova, menghalang anda memasuki forum suprbay dan memberi ingatan kepada anda, jangan memuaturun secara haram :)



Trojan Baik & RIAA
jika anda membaca post yang terdahulu tentang RIAA [siri 1] [siri 2] [siri 3], anda mungkin setuju bahawa RIAA, MPAA dan beberapa lagi agensi yang menghalang cetak rompak, yang bertanggunjawab dalam pengeluaran trojan terbaru ini kerana dalam langkah mereka mengurangkan aktiviti torrent.

kesimpulan
selamat bertorrent, semoga berjaya :)

sumber torrent
TorrentFreak - trojan blocks the PirateBay and Mininova
DownloadSquad - "altruistic" trojan blocks PirateBay and Mininova access

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

owh... ada juga trojan baik... bagus²...

Syalily berkata...

hahaha.. entah la.. tapi tu la.. orang kata ni ada kene mengena dengan RIAA (amareka punya macam finas semua tu la.) untuk muzik punya... sebab dulu diorang kata tak moh main saman2 dah... diorang main trojan la kot